svar till kickbiketrixter@bdb

kickbiketrixter:Kollat lite på din bdb o du är verkligen duktig på att lägga ögonskugga tycker jag... Nyfiken var du köper alla färger är jag nu... :3 Har du nått såntdär 120färger box lr nåe?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16288 <- funderar på att köpa sån... Haha förlåt att ja verkar så påhoppande men du är verkligen bra på smink. :3
Vet du var man köper bra fixer till ögonskuggor? för jämt när ja använder ögon skugga försvinner ju allt lagom tills man faktiskt blir fotograferad på fest osv...
Hoppas du pallar svara.
Mvh Cate
svar: Hej, tack vad snällt! Alla färger har jag köpt inom H&Ms egna ( dom har mer färg glada & fler i en )
isa dora, fluer de santé och yvesrocher. tror inte det är något mer, jag har ingen 120 palett.
Ska skaffa en på 80 färger ifrån lindex för bara 199:- .
Tycker inte det är påhoppande alls, bara roligt att få frågor :) Jag har ingen fixer till ögonskuggor, om du menar primer som man tar under innan man lägger ögonskugga, så tror jag nog det finns lite överallt. har läst sminkbloggar och om jag förstått rätt så finns primer på kicks, åhléns make up store osv.. men jag själv för att hålla ögonskuggan kvar lägger bara ett bra underlag med rätt pensel till ögonskuggan också.
till och börja med fondation, sen puder för att bli mer jämt. Över det lägger jag ett jättejätte tunt lager fondation från övre fransraden upp till ögonbrynet. Sen tar jag en bredare tjock hård pensel att lägga ögonskuggan med ( trycker fast skuggan ) och hellre för mycket än för lite. Med tanke på att jag andvänder färger som är hyffsat svaga (H&Ms egna) så tar jag hellre mycket, då blir det inte veck heller.
hoppas du fick svaren du ville!:)
Amanda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0